Rugpjūčio 20 dieną Seimo narė Virginija Vingrienė užregistravo Atliekų
tvarkymo įstatymo pataisą, kuria siūlo uždrausti padangų atliekų
įvežimą.
Draudimas reikalingas
„Seniai reikėjo tokios pataisos. Negana, kad vis nesutvarkomas padangų
įvežimas į Lietuvą, ir vis keliauja nežinia kokie nelegalūs jų srautai,
dar ir padangų atliekos įvežamos. Kai kurie mūsų šalies verslininkai
susirenka pinigus iš Latvijos, Olandijos, galbūt ir kitų šalių už senų
padangų sutvarkymą, jas parveža į Lietuvą, nežinia, kur ir kaip
sandėliuoja, o paskui įsiplieskia sunkiai gesinami gaisrai, sukeldami
didžiulę grėsmę aplinkai ir žmonių sveikatai. Kol nebus uždraustas senų
padangų įvežimas, tol tokios įmonės ir gyvuos. Juk Lietuva – ne
sąvartynas kitų šalių atliekoms suvežti“, – pateiktą įstatymo pataisą
vertina Padangų importuotojų organizacijos direktorė Danguolė Butkienė.
„Išties Lietuvoje yra susidariusi ydinga praktika, kai užsienio šalių
padangų tvarkytojai, norėdami pigiau atsikratyti šiomis atliekomis,
perduoda jas mūsų šalies tvarkytojams. Mūsų nesąžiningi padangų atliekų
tvarkytojai išduoda fiktyvias pažymas apie šių atliekų sutvarkymą, o
realiai senos padangos dažniausiai kažkur sandėliuojamos. Galbūt dalis
išverčiama miškuose ar nuvežama į sąvartynus, taip padidinant
gyventojams rinkliavą už komunalinių atliekų tvarkymą, – priežastį,
paskatinusią teikti įstatymo pataisą, apibūdina Seimo narė Virginija
Vingrienė. – Kaip jau pastebėjo Padangų importuotojų organizacijos
vadovė, lengvo pasipelnymo tikslais į mūsų šalį įvežtos senos padangos
neretai tampa katastrofiškų gaisrų priežastimi. Atmintyje ilgam įstrigęs
Alytaus padangų perdirbimo gamyklos gaisras puikiai iliustruoja
tragiškas tokios praktikos pasekmes mūsų šalies aplinkai, piliečių
sveikatai, aplinkiniams verslams. Tad pataisos rengimą ir paskatino
siekis ateityje išvengti tokių nelaimių.“
Žingsnis žiedinės ekonomikos link
Kaip pabrėžia Padangų importuotojų organizacijos vadovė, Lietuvoje kol
kas padangų atliekų sutvarkymas – opi problema. „Susiklostė tokia
situacija, kad Lietuvoje esančias padangų atliekas vežame tvarkyti
kitur, nes mūsų šalyje nėra galimybių perdirbti tokio kiekio. Vien
Padangų importuotojų organizacija per metus vidutiniškai įvežame apie
16–17 tūkstančių tonų padangų, ir sutvarkome apie 90 procentų įvežamo
kiekio – daugiau, negu reikalauja galiojantys teisės aktai. Nelegalūs
padangų srautai ir padangų atliekų įvežimas iš kitų šalių iškreipia
rinką ir todėl įstatymu įteisintas draudimas įvežti padangų atliekas
padėtų pagaliau išsiaiškinti realią situaciją ir pirmiausia susitvarkyti
savas atliekas“, – pažymi Padangų importuotojų organizacijos vadovė
Danguolė Butkienė.
Kaip teigia Seimo narė Virginija Vingrienė, padangų atliekos turi tapti
žaliava naujiems produktams sukurti ir draudimas įvežti atliekas iš
kitur būtų pirmasis žingsnis žiedinės ekonomikos link tvarkant padangas.
„Kol kas Lietuvoje padangų atliekų susidarantis kiekis puikiai
tenkintų perdirbimo įmonių poreikius. Jei perdirbimo apimtys reikalaus
didesnio žaliavos kiekio ir Lietuva nepatenkins jų poreikių, bus galima
iš kitų šalių nusipirkti gumos granulių ar kitokio pavidalo žaliavos, –
teigia Seimo narė Virginija Vingrienė. – Be to, galbūt Lietuvoje
neteisėtos veiklos bus išgyvendintos ir tuomet bus galima peržiūrėti ir
įstatymo nuostatas. Šiuo metu, manau, draudimas įvežti senas padangas
yra pirminis ir viena veiksmingiausių priemonių ydingai
veiklai sustabdyti ir geriausias būdas įstatymiškai užtikrinti efektyvų
mūsų šalyje susidarančių padangų ir kitų pavojingų atliekų sutvarkymą.“
Parengė Karolina Baltmiškė
Šaltinis: manokrastas.lt
Komentarų nėra:
Rašyti komentarą