Padangų gamintojai ir importuotojai pasigenda Mokesčio už aplinkos
teršimą įstatymo pataisos, kuria būtų pakeistas mokesčio dydis skirtingo
gabarito padangoms. „Pagal dabar galiojantį įstatymą padangos
suskirstytos į naujas, restauruotas ir naudotas, nors tikslingiau jas
suskirstyti pagal padangos skersmenį. Tad siūlau padangas suskirstyti į
grupes – viena grupė – padangų skersmuo mažesnis arba lygus 118 cm,
kita grupė – padangų skersmuo didesnis nei 118 cm. Tokį skirstymą
siūlau, atsižvelgdama į tai, kad skirtingo skersmens padangų atliekų
sutvarkymo kaštai skiriasi. Pirmuoju atveju projekte siūlau įvesti 200
eurų taršos mokestį už toną, antruoju – 400, – beveik prieš porą metų
pateiktą įstatymo pataisą apibūdina Seimo narė Virginija Vingrienė. – Ši
įstatymo pataisa buvo pateikta Vyriausybei ir iki šiol neturime
Vyriausybės išvadų. Manau, kad šioje sesijoje Vyriausybė pateiks savo
išvadas ir Seimas galėsime tęsti šių pataisų svarstymą“.
Seimo narė primena, kad nuo 2020 metų įsigalioja Atliekų tvarkymo
įstatymo pataisa, pagal kurią aplinkos ministro nustatyta tvarka
užsiregistravę individualiai apmokestinamųjų gaminių atliekų tvarkymą
organizuojantys gamintojai ir (ar) importuotojai privalo
„sudaryti sutartis su visomis savivaldybėmis (arba komunalinių atliekų
tvarkymo sistemos administratoriumi, kuriam pavesta administruoti
komunalinių atliekų tvarkymo sistemą) dėl padangų atliekų surinkimo
savivaldybių įrengtose didelių gabaritų atliekų surinkimo aikštelėse ir
šių aikštelių eksploatavimo dalinio finansavimo. Šiose sutartyse turi
būti numatyta padangų atliekų, surinktų savivaldybių įrengtose didelių
gabaritų atliekų surinkimo aikštelėse, sutvarkymo ir šių aikštelių
eksploatavimo išlaidų dalinio finansavimo tvarka, sutarčių sudarymo,
įsigaliojimo ir nutraukimo tvarka, savivaldybių įrengtų didelių gabaritų
atliekų aikštelių infrastruktūros plėtros ir naudojimo sąlygos,
paslaugų teikimo tvarka ir sąlygos, atsiskaitymo tvarka, šalių teisės,
pareigos ir atsakomybė už įsipareigojimų nevykdymą, pretenzijų
pateikimo, nagrinėjimo ir ginčų sprendimo tvarka, sutarties galiojimo
terminas, jos keitimo ar nutraukimo sąlygos ir tvarka“. Pataisoje taip
pat teigiama, kad šiuos darbus gamintojai-importuotojai turi finansuoti
proporcingai kiekvieno jų užimamai rinkos daliai, kuri „Vyriausybės
įgaliotos institucijos nustatyta tvarka apskaičiuojama pagal gamintojo
ir (ar) importuotojo deklaruotą ataskaitiniu laikotarpiu Lietuvos
Respublikos vidaus rinkai verslo tikslais tiektų padangų kiekį.“
„Šia įstatymo pataisa įgyvendinamas principas, kad už atliekų tvarkymą moka teršėjas, tai yra gamintojas importuotojas. Įstatyme numatyta, kad gamintojas-importuotojas finansuoja pagal turimą rinkos dalies procentą. Tačiau esama dar ir istorinių padangų atliekų. Nemažai jų atkeliauja su automobiliais. Išties pritariu Padangų importuotojų organizacijos direktorės Danguolės Butkienės keliamam klausimui ir dėl privalomo 80 proc. įvežto kiekio padangų atliekų sutvarkymo. Į tai būtina rimčiau įsigilinti ir rasti sprendimą, kad padangų atliekų tvarkymas būtų skaidrus ir teisingas“,– pabrėžia Seimo narė Virginija Vingrienė.
Parengė Karolina Baltmiškė
Šaltinis: Mano kraštas
Sekite Virginijos Vingrienės Facebook paskyrą: https://www.facebook.com/vvingriene/.
Visom keturiom už, kad seimo nariai greičiau sugalvotų išeitį kur dėti senas padangas. Aš esu atsakingas pilietis ir man rūpi gamta, tai padangom visuomet pasirūpinu, net jei už tai reikia sumokėti pinigų, bet tokių vienetai... Padangos šiais laikais nėra tokios brangios, net ir žemesnės klasės atstovai gali jas įpirkti, tad nenuostabu, jog ir išmetamų padangų kiekis didelis.
AtsakytiPanaikinti